WTF??

Vad fan är det här nu då ? Skickar mms för att mobilblogga men varken texten eller bilden kommer upp utan det är ett tomt inlägg där det står mms bara, nu är dte npgot konstigt, det har aldrig blivit så förut och jag gör exakt likadant, nej nu vet jag inte vad det är som händer här alltså men men skit samma orkar inte riktigt bry mig just nu, fast det gör jag ju ändå :P Förstår bara inte varför. GAAH! :P

Uppdrag granskning på svt 1 handlade igår om ett korttidsboende för funktionshindrade i Uppsalakommun och om metoderna som de använde för bestraffning, samma metod som polisen använde förr i tiden när de tog fast folk, lägger ner dom på marken, drar upp armarna bakom ryggen och trycker knät mot ryggen. Det ha de slutat med nu när det har visats sig att folk kan dö av det för att inälvorna trycks upp mot bröstet och man kan dö av kvävning. Händelsen som uppdrag granskning tog upp hände för några år sen, en kille dog av detta antagligen men man hade aldrig tillräckligt mycket bevis för att kunna fastställa hans död med något brottsligt samband. En tjej med downs syndrom som har bott på korttidshemmet i fråga var den som det mesta av programmet handlade om bortsett från kille som dog. När journalisten frågade Verksamhetsområdes chefen över stöd till funktionshindrade Birgitta Fahlgren-Sylvén om hon inte skulle känna sig kränkt i en sån situation så har kvinna mage att klämma ur sig att jo hon skulle känna sig kränkt men det är för att hon har en fullt fungernade hjärna! Hur kan kvinnan sitta i TV som högsta chef över detta område och kläcka ur sig en sån idiotisk sak? Ska man verkligen ha kvar en chef som så tydligt visar att hon ser funktionshindrade som mindre värda? Som att de inte har samma känsloliv som oss, utan dom kan man göra som man vill med utan de blir kränkta för att de inte har "en normalt fungerande hjärna"? Hur kan en kvinna med sånna åsikter få jobba kvar som chef? Jag blir så arg och mina mamma som tidigare jobbade inom vården både med äldre och med funktionshindrade säger att efter det här skämms hon över att säga att hon någonsin har jobbat inom vården.

Alla trodde att vi skulle bli helt nerringda idag från folk som skulle tycka till om det här och som hade frågor och att vi skulle få många samtal från media osv så vi har förberett oss hela veckan med speciella nr som dom har satt upp just för det här tillfället och fått tydliga instruktioner om vart vi ska koppla folk, men vi har knappt fått några samtal, några få stycken tror jag bar, jag har då inte fått ett enda.

Om någon skulle vilja veta mer om avsnittet från uppdrag granskning så är det repris ikväll 23.25 på 1:an

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0