Sova

Vill verkligen sova nu när det är så lungt och tyst hemma hos älsklingen, men det avar väl inte länge, han kommer nog hem med sin bror snart och han har en tendens att prata väldigt högt:P Sista helgen nu på påsklovet, kind of suckas, för er andra alltså för mig är det nästan skönt att lovet är slut, har jobbat hela lovet så det blev inte mycket till vila den här veckan inte, då får jag faktiskt vila mer än vad jag har gjort nu :P Nästa vecka blir en skön vecka, vi har projektvecka hela bveckan(många veckor där känner jag:P) med en klass i 1:an så vi ska ha tryck hela veckan, otroligt skönt, så kan man köra lite med ettorna också, haha:P Hoppas det inte blir alltför jobbigt bara dom har bara haft tryck i 6 veckor och har bara gjort block och musmattor så dom  är inte särskilt hemma på tryck kan man nog lungt säga. I min skola som heter GUC(Grafiskt Utbildnings Center) så får man pröva på alla inriktningar om man går media e 1:an, vi har tryck sex veckor, foto sex veckor, journalistik sex veckor, radio och tv sex veckor, ja ni hajar:P Sen får man göra ett val vilken inriktning man vill gå sen i 2:an och 3:an, då blir det nästan som att söka till gymnasiet all over igen för dom går på betyg för att bestämma vilka som kommer in på vilken linje, man får göra ett första, andra och tredjehands val, komemr man inte in på något av dom får man helt enkelt ta någon av domlinjer som det finns plats kvar på:P Själv kom jag in på tryck på som  året jag skulle välja var det sjukt många som valde, annars brukar trycka aldrig vara full klass men nu var det över 70 pers som inte kom in på tryck som hade sökt. Vi kan bara ha en klass med högst 22 personer i på tryck för vi har baar en tryckhall eftersom det är mycket stora maskiner som vi håller på med behöver vi mycket space men samtidigt kan vi ju inet vara för många i tryckhallen emd datorerna och så:P Men in kom jag och min kära Malin också, snacka om att jag blev glad:D Tryck kanske inte låter så kul men det är skit kul när man verkligen går där :) Var verkligen det smartaste val jag gjort i hela mitt liv.
Jag gick dans på bolandsskolan innan men det var verkligen ingenting för mig, de tog in folk på betyg och inte på deras danskunskaper så folk som aldrig hade tagit en dans lektion i hela sitt liv och det verkade som att de aldrig ens hade dansat i stt rum själva så det var ingenting för mig alltså,  plus att bolandsskolan 'är en skola som gav mig the creeps och äcklade mnig lite faktiskt, så jag bytte till GUC och det var som sagt det absolut smartaste jag gjort i hela mitt liv, trivs skit bra där, så om det är någon i Uppsala, någon anna del av landet också för den delen,vi har många på GUC som bor i andra delar av detta avlånga land, ändå uppifrån norrland och nedifrån skåne faktiskt:), som ska börja gymnasiet men kanske inte riktigt vet vad ni vill gå men vill ha kul, eller om ni vill gå någon media inriktning, sök till guc, jag kan garantera er att ni inte kommer att ångra er:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0