Orka!

Mamma ringde nyss och bekräftade att jag ska jobba imorgon, börjar kvart i 8 phu, jobbet har flyttat också så att istället för att ligga mitt inne i stan måste jag nu åka ut till boländerna vilket resulterar i att jag måste ta bussen från Soni 10 över 7! Jag går inte ens upp så tidigt i vanliga fall, och vet ni vad mamma har mage att säga? Att jag måste se presentabel ut! I vanliga fall när jag jobbar glider jag omkring i mjukisbyxor och en tröja, börjar ju så satans tidigt å jag orkar inte gå upp och sminka mig, men nu när jag börjar ännu tidigare än vanligt då ska jag minsann upp och sminka mig och klämma i mig i ett par jeans, åh herregud säger jag bara, vem orkar? Jag förstår inte hur kvinnor orkar gå upp flera timmar tidigare och sminka sig och göra sig vackra, respekt. Jag var iof också så en gång i tiden, gå till skolan utan smink, oh hell no! Och då var jag mycket mer noggrann och all skulle se perfekt ut så det tog ju en evighet att bli klar på morgonen, nu är jag lite mer laid back på den fronten, jag har insett att man kan gå till skolan utan smink, så när jag börjar tidigt sisådär halv 9 då vaknar jag vid 8, går upp, tvättar ansiktet och borstar tänderna, slänger på mig någonting, vanligtvis mjukisbyxor, kanske sätter upp håret i en knut sen traskar jag iväg till skolan. Börjar jag senare så brukar det bli lite smink och lite snyggare kläder :P  Men nu säger mamma att jag ska sminka mig och klä på mig finare kläder:S Jaja det är väl bara att gå upp, gud jag kommer försova mig, inte bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0