Lägenhet

Nu har jag gjort en massa intresseanmälningar på lägenheter, vet inte om jag kommer få dom, på vissa står jag som 6 av si och så många sökande och på vissa 176-230! Inte så stor chans att få någon av dom lägenheterna alltså :P De flesta lägenheterna ligger i Gottsunda, många i Uppsala skulle inte vilja bo där för dom anser det som ett "ghetto"(finns inga ghetton i Sverige men whatever:P) och dom tycker att det är långt ifrån stan, jag kan hålla med om mycket av det men det är fint i G-sunda, lägenheterna är ganska fräscha, ser väl ut som de flesta lägenheter, men det som är det bästa är att de är låga i hyra!  Får en trea i g-sunda för 4613:- men en 2:a i sävja för 4774:-, en killkompis som bor i g-sunda nu har en trea för ca 4000 och den är jävligt fräsch den lägenheten. Soni skulle aldrig vilja bo i g-sunda men det skiter jag fulla fan i just nu:P Det är där det är lättast att få lägenhet just nu men det förstår ju inte han!

Jag har gjort 7 intresse anmälningar nu på olika lägenheter och 4 av dem är i g-sunda, 1 i sävja och 2 i kvarngärdet. Det är ganska sjukt hur kvarngärdet har fått högre status på kort tid. Tidigare ansågs det också som slum eftersom det har anknytning till Gränby men nu har det fått riktig status och på dom lägenheterna jag sökte på nu är det mer än 360 perspner som har sökt till! Medans dom i g-sunda ligger mellan 22-99, det beror helt på gatorna i g-sunda hur många som söker, på ett sätt vill man bo så långt bort från centrum och Bandstolen som möjligt för det är där det är lugnast :P Vi får väl se om jag får någon lägnhet men det tror jag nog inte, om inte 5 andra personer tackar nej så får jag en lägenhet på Jenny Linds väg för 4611 kr den är på 67kvm och får flytta in den 1 juli:)  Skulle vara underbart med en egen lägenhet i sommar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0