Jag måste bara

Jag måste bara tycka till om BlondinBella, jag har mycket emot mycket av dom korkade saker hon säger, hon kanske inte menar det så, det kanske kommer ut fel men samtidigt  känns det som att hon är för smart för att göra det misstaget. Jag brukar normalt inte sitta i min blogg och skriva en massa saker om folk jag inte känner(inte om dom jag känner heller för den delen) men jag k'änner bara att det börjar gå till överdrift.
Hennes pappa vill ju att hennes skola ska betala för att Bella skriver om skolan i bloggen och på så sätt gör skolan "attraktiv" för framtida elever. Men varför i hela friden ska dom betala henne för det? De har väl aldrig bett henne nämna skolan i bloggen och göra reklam för den ? Det är helt Bellas eget val om hon vill skriva om skolan eller inte, då kan de ju inet begära att skolan ska betala för den här "reklamen"? Tror ni att jag skulle få pengar om jag började sätta upp affischer på t.ex egenkomponerade adidas reklamer(ja, jag kan göra affischer jag går ju faktiskt tryck teknik:P)? Om jag skulle traska in på deras kontor och säga "Hej! Jag har satt upp affischer med adidas reklam över hela uppsala, dags att betala mig för den reklamen" Tror ni då att jag skulle få pengarna? Njaee, troligtvis skulle jag åka ut med huvudet före och dom skulle ta tillbaka mina egenköpta adidasskor. Fast det verkar ju som att det här är Bellas pappas påhitt och inte hennes eget, men hur hon ställer sig till frågan framgår inte riktigt av något hon skriver på bloggen , hon har själv bara kommenterat att hennes pappa vill att skolan ska betala.

Ja, alla sätt att tjäna pengar är bra sätt, eller  ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0