Frisör f***a!!

Som sagt nu är jag tillbaka hemma igen :)  Helt sjukt varmt ute lovely, very lovely :)
Som jag skrev i det senaset inlägget, gå inte till ohlons på stan i Uppsala, ska ni göra det så skriv något sorts kontrakt inan hur mkt det skakosta, bara några visdoms ord på vägen.

Kanske ska berätta historien bakom detta.
Jag gick ju som tidigare sagt dit för några veckor sedan och kollade priser och så. Då sa tjejen som jag snackade med då att en avfärgning skulle gå på 350 kr,  skit bra tänkte jag och bokade. Var där i onsdags, fick någon frisör som var hlt sjukt hårdhänt har fortfarande rivmärken efter hennes naglar i nacken :S Hon sa att vi skulle köra en toning efter avfärgningen så jag slapp se helt sjuk ut i håret, lät ganska sjukt för mig, varför tona håret när det endå ska bort någon vecka senare ? Så jag sa helt enkeltatt jag har inte råd med toning idag, jag får helt enkelt se skit ut i håret tills nästa avfärgning. Då frågade hon mig hur mycket dom hade sagt till mig att avfärgningen skulle kosta då svarade jag ju 350 kr. Då är vi mitt uppe i avfärgningen och hon säger bara okej och fortsätter fixa med mitt hår. Sen när det är klart och jag ska betala så sgert hon ja det här blir nästan 1000 kr det. Jag bara fånstirrade på henne, men så¨började min kompis lollo skratta och sa neej hon skojar bara med dig så jag började också skratta men frisören tittade på mig med stenansikte. Hon var helt jävla allvarlig. Då sa jag ju att en anna frisör på dne salongen hade sagt att det skulle gå på 350, mjaa säger hon men jag använde många skålar i ditt h¨r och jag ska ha min lön. Jag skiter väl fulla fan i om du ska ha din lön, den ska väl din arbetsgivare betala dig inte fan är det jag(nej hon hade inte hyrt en stol som så många andra frisörer gör utan hon är anställd på en salong) Det är vl hennes jävla uppgift att informera mig om hur mycket det kommer kosta, även om hon inte gör det från början så ska hn väl iaf säga det när hon frågar mig vad den andra frisören har sagt? Säger jag hon sa 350 då ska hon informera mig om att det kommer att kosta mer för dig för att du har så långt hår.  Vad skulle jag göra? Det var ju bara att betala skiten den tjejen som sa 350 till mig var inte på salongen då. Men nu är morsan flyy förbannad , och det är fan inte kul för dom ahah . Men jag måste fan ta och skärpa till mig, jag borde ha sgat något  när jag shlv var i frisör salongen, men man blkir 3år igen ibland haha :P Jag skulle bara ha lagt 400 på disken och gått haha skulle vart fett kul :P Jja nu är det som det är, får se om dom stackars frisörerna överlever attacken från mamma min:P

Mne ett gott ord på vägen, har ni vart inne på en frisör salong som ni inte har varitpå tidigare och går och kollar prisewr och så sen bokar tid och lalala, när ni väl kommer dit och ska göra det ni ska gör, så fråga innan exakt hur mycket det kommer att kosta efter behandlingen så att dom inte kan säga något annat pris sen. Det här var väl straffet för att jag inte gick till min vanliga frisör. Nästa gång blir det hon igen. Och inte fan är jag snygg i håret hellet, en kritvit rand uppe vid utväxten, sen orange, sen fadear det liksom och blir mörkare och mörkare. måste boka en ny tid hos min frisör snart! :S



Skönt att vara hemma igen iaf trots idiotiska frisörer hah :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0