Morrn

Ingen som ville svara på min fråga igår ? Nehe då får jag väl säga det jag skulle komma fram till ändå då :P

Frågan var ju alltså , om du skulle få ett extra öga, vad skulle du göra med det?

Fråga ställdes till 1000 vuxna och 1000 dagisbarn

95% av de vuxna svarade att de skulle sätta det i pannan eller nacken.

95% av dagisbarnen sa att de skulle ge det till en blind.


Det är ganska läskigt egentligen att man blir så självisk när man blir äldre, okej självisk är väl kanske inte riktigt rätt ord men de flesta tänkte inte ens på att de kunde ge bort det till en blind, jag vet att jag inte gjorde det första gången jag fick den fråga, jag sa också typ nacken. Nör man blir äldre så tänker man mycket mindre på att det finns andra människor, det är nog absolut inte av elakhet utan om att man helt enkelt blir instängd i sin lilla bubbla i sin egen lilla värld.




Förresten på aftonbladet har det pågått en diskussion om sex and the city filmen av t.ex Hans Wiklund och Alex Schulman.

Hans hävdar att det är en blåst film där kinnorna strävar bakåt i tiden och om man beter sig så där så förtjänar vi inte att få lika lön som männen utan ska bara ha hälften av vad de får.


Alex Schulman däremot tycker att kvinnorna i sex and the city ska ses som förebilder för den nya moderna kvinnan(Weee you go Alex!)

Här kan ni läsa de olika åsikterna, vem håller ni med ? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0