Jobbigt med strejk

Måste vara otroligt jobbigt att bo i Sthlm just nu med tanke på buss strejken. Mpste vara skitjobbigt att ta sig någonstans. Har läst om folk som möjligtis förlorar jobbchansen för att de inte kommer iväg till intervjun utan en buss för att dom även har dragit in tunnelbane linjen dit hon ska nu under sommaren.

Jag skulle nog inte klara mig utan buss här i Uppsala, okej till och från jobbet skulle jag väl klara mig nu när jag har moppen men det är så nära från min baby hit så att jag skulle ju kunna gå utan att det tar hela morgonen. Och i värsta fall skulle jag kunna gå till Sävja för att komma till Denise, tar ju bara ca 2 timmar(hon har provat) men att gå hem till min kära mor, som bor ca 1,5-2 mil utanför Uppsala skulle bli jäävlarns jobbig, bara bussen tar en halvtimme, iof går den igenom lövstalöt på vägen men ändå. Haha aja skitsamma det var inte min buss jag skulle skriva om.

Men iaf det måste vara skit jobbigt just i sthlm som är så jädrarns stort! Jag fattar inte riktigt varför dom strejkar, letar jag lite hittar jag nog svaret men orkar inte just nu :P Någon som vet varför busschaufförerna strejkar i sthlm?




Hur skulle jag egentligen klara mig utan mina kära gröna bussar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0