Jag vill också vara bra på saker

Jag har kommit att tänka på en grej, eller jag har väl insett det ganska länge men just nu kom jag på det igen.
Jag är inte särskilt bra på någonting. Inte så att jag är värdelös, det här är inget "tyck synd om mig" inlägg utan det är bara ett konstaterande :P


Jag kan inte rita för 5 öre, inget jag ritar bli snyggt haha, hur jag lyckades få vg i bild i gymnasiet är för mig en gåta, hon måste ha blandat ihop betygen men det håller vi tyst om :P Jag blir avundsjuk på folk som är duktiga på att rita, det känns som att dom alltid har något att göra, dom sitter där och kladdar på sina snygga bilder, jag ritar bara blommor och hjärtan, blir lite tråkigt i längden :P

Jag kan inte sy, eller sy kan jag väl göra men inte snygga kläder som man ser visa göra, jag vill också vara kreativ av mig, någon som vill ha ett örngott som kanske blir lite vint i kanterna ?

Jag är inte bra på att laga mat , eller visst laga mat kan jag med recept men det blir lite halvdant, ätligt? Javisst men inte sån där gourmet som vissa kan göra med en burk oliver och tonfisk från kylskåpet, skulle inte jag ha uppenbara ingredienser hemma till mat så skulle jag låta matlagandet vara :P

Jag är inte bra på att pyssla, vissa gör hur fina saker som helst som kort och halsband osv, icke jag, det ser ut som en 5 åring gjort det jag gör. Eller kanske en 8 åring, när dom har böjat få in lite korrigerings förmåga och kan sätta 3 pärlor i rad i samma färg och sen byta färg i 3 pärlor osv.


Men det kan vara min bristande inspiration och fantasi som gör att jag inte är bra på många av sakerna, jag är inte särskilt kreativ av mig. Det är nog ett stort problem, vet inte jag exakt vad jag ska t.ex rita då skiter jag i att göra det :P

Jag vill vara exepcionellt bra på något, så folk blir imponerade av att jag är så duktig hahah :P

Det enda jag har varit någorlunda bra på är att rida och få kobtakt med ex problemhästar, och det har jag lagt av med nu, fast jag vill börja igen, det ska jag nog göra också. Jag funderar ju också på att köpa en egen häst, en livslång dröm. Men pengarna ska finnas också. Men den drömmen slår nog in den också förhoppningsvis :)


Så nu vill jag veta? Vad är ni bra på ? Eller vad är ni dåliga på som ni skulle vilja vara bra på?

Kommentarer
Postat av: Nicole

Svar: Läs igenom det du skrev, vad dyker upp i din skalle då? ^^ HAHA!

2008-07-28 @ 15:27:37
URL: http://nicolecharro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0