Hårtips

Har läst runt på en massa bloggar nu där alla ger tips om hur man ska få sitt hår fint och friskt. Mitt abslout bästa tips är, gör ingeting med det, hitta ett schampoo som passar just dig, spelar ingen roll om det är från ica eller från frisören, men försök hlla dig till ett schampo och balsam och inte byta för ofta, då får man lätt torr hårbotten(believe me I know) men det är lätt avhjälpt i så fall med head and shoulders mot torr hårbotten, om jag får riktigt torr hårbotten så brukar jag köpa en flaska balsam och en flaska schampo och sen köra tills dom är slut och sne börja med vanligt schampo igen, för dom rä ju rätt dyra för att vara så kallade  "ica schampon" . Men jag är slarvig emd att hålla mig till ett schampo, tycker om att prova runt och då får jag tyvärr den effektewn på mitt hår, visst kan man byta schampo men inte efter varje flaske med en massa oliak mräken hela tiden.

Sen ska man inte göra någonting med håret, lägg platt - och locktång åt sidan förutom vis speciella tilffällen. Lägg även hårfönen åtsidan på ex vardagarna, låt håret självtorka, då slits inte håret.

Tro mig dessa tips funkar, jag har hår ner till midjan som är glansigt, tjockt och absolut inte slitet.  Fats det lär det väl bli nu när jag börjar förgar det ahah :P Sen har jag en väldigt väldigt bra hårkvalité, alla kvinnor i familjen på min mammas sida har det. Om man inte sliter för mycket på håret så sparar man kostnader på att gå till frisören oc klippa sig, även om det absolut alltid är bra att toppa håret så att det h¨lelr sig friskt så behöver man ju inte göra det lika ofta. Jag har inte toppat mig på lite mer än ett år nu och det är inte slitet alls, inga kluvna hårtoppar ingenting. Men det börjar bli lite torrt i topparna nu när jag inte har duschat på några dagar så det ska bli jätteskönt att få klippa sig lite också :) Där hade ni mina tips på hur jag har lyckats undvika slitet hår, men om ni vill ha tips på hu ni ska reparera slitet hår så har Malin nåra tips :) Hon är lite mer inne på det omrdet än jag haha :P

Kommentarer
Postat av: Jennie

japp det va han jag köpte.

man kan nästan se på bilden hur underbar han är=P

2008-07-15 @ 20:22:43
URL: http://jenfra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0