!!

Folk är ju för fan dumma i huvudet! På aftonbladet.se kan man läsa om att i Kina blev en kvinna utsatt för en tvångsabort när hon var i nionde månaden! Anledningen? Hon var inte gift med pappan! Att dom planerade att gifta sig efter barnets födsel struntade de fullständigt i utan de tvingade med henne till en abortklinik där hon fick en spruta så att barnet dog sen fick hon ha kvar sitt döda barn i magen i 2 dagar innan de tog ut det! Nu har ju allt gått åt pipsvängen med Kina, jag kan förstå att de har en lag som säger att man endast får föda ett barn med tanke på hur överbefolkat landet är, bara det ser jag som absurt, men visst fine jag ska inte lägga mig i jag vet inte hur det är i landet. Sen att dom har en lag på att man inte får vara gravid om man är under 20 och om du inte är gift räknas inte ditt barn i ettbarnspolitiken och då får du inte ha kvar det. Hur dom med gott samvete kan ta ut ett barn som ska födas inom några veckor och helt hjärtlöst döda det är någonting som jag absolut inte förstår.

Hur vår värld kan vara så här när man tänker på att vi är inne i det andra årtusendet är något jag inte fattar, det är inte bara den hndelsen jag syftar på utan många andra, t.ex hur en 11-årig flicka dog för att hennes pappa ville omskära henne med smutsiga och odesinficerade knivar och andra instrument som absolut inte ska användas vid några operationer överhuvudtaget som t.ex rostiga spikar och liknande. Nej hur i fortfarande kan vara så här barbariskt i den här tidsåldern är för mig en gåta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0