Man lär sig

Man lär sig egenligen jävligt mycket av att jobba som telefonist. Jag kommer aldrig mer vara otrevlig mot någon som jobbar i en växel, support mm.

Man lär sig att:

Förmiddagar efter 9 är den bästa tiden att försöka få tag på någon. Då har dom flesta börjat jobba och har telefontid.
 
Lunch är nästan alltid mellan 12-13 ibland kan den börja tidigare. Så mitt på dagen är alltså en idiotisk tid att ringa på.

Ring alltid innan 3 på eftermiddagar, många receptioner stänger 3 och de flesta brukar inte gå för dagen innan klockan 3 på eftermiddagen. Plus att om någon har telefontid på eftermiddagen är det oftast mellan 13-14 ibland till 15

Skyll aldrig någonting på telefonisten, den personen har ingenting att göra med att socialen inte skickat dina pengar, eller att en reception inte är öppen eller att du åkte ur telefonkön, var trevlig så får man en trevlig telefonist tillbaka och då är dom abslout mer villiga att hjälpa dig. Och det är inte kul för en telefonist att få en mass skit för något som dom har absolut noll att göra med.

Och berätta inte ditt livs historia för en telefonist, vi har faktiskt inte tid att lyssna på dig hur länge som helst, vi har andra personer som ringer.

Haha jag lät lite bitchig där på slutet men ni ska bra veta hur många personer som sitter och berättar allt dom kan komma på för oss i växeln, och helt ärligt så är vi inte särskilt intresserade. :)


Jag har ju även jobbat som telefonförsäljare ett tag, och jag lovar att jag aldrig mer kommer att vara otrevlig mot dem, jag fick ta så mycket skit från folk som inte gillade telefonförsäljare, visst det kan jag förstå men att sitta och skirka hora och liknande är inte okej, dom gör bara sitt jobb, så även om jag inte köper någonting så kommer jag aldrig mer vara otrevlig.:P

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ha ha jaaa,min dygnsrytm e lite rolig,så d blir oftast frukost på eftermiddagen. haha.

2008-08-04 @ 16:08:33
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Visst d e jätte skönt o lata sig i början,men nu hard bara blivit långtråkigt..som FAAN!

2008-08-04 @ 16:25:21
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0